Garanti och Ångerrätt

Vad gäller för garanti på varorna?
Stayhome.se säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen (Transportskador omfattas ej av garanti eller reklamationsrätt, transportskador anmäls inom 3 dagar av mottagaren till Transportören för åtgärd samt till StayHome). Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av godkänd serviceverkstad, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Gäller det t.ex. handhavande fel eller felinställd produkt måste vi via våra serviceverkstäder debitera dig kostnaden. Det gäller även i de fall som vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten

Kan jag ångra mitt köp?
Enligt Distanshandelslagen har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Vi går dock ett steg längre och lämnar 60 dagars ångerrätt räknat från orderdatum. Det innebär att om du köper en vara hos oss via telefon eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 60 dagar, undantaget special/måttbeställda eller tillklippta varor som tillverkas på beställning, för dessa varor gäller ej ångerrätt.

 

Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt nedpackad i sin originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 30 dagar. Företag har inte rätt att returnera en produkt enligt Köplagen när du handlar via telefon eller Internet. Ångerrätt gäller endast konsumentköp där varan brukas i privat/hem-miljö.

 

Att inte hämta ut sitt gods hos ombud eller att neka Hemleveransen i de fall som varorna är skickade med Hemleverans är inte att betrakta som ett ångerköp. I dessa fall debiteras avgift 350:- för outlöst gods eller faktiskt kostnad för återtag av Hemleverans.

 

Om du vill returnera något så måste du maila oss innan för instruktioner. Kontakta oss via: [email protected]


Vart ska jag returnera varor vid ev fel eller åberopande av ångerrätt?
Ta alltid kontakt med [email protected] som ger dig vidare instruktioner om fraktsätt och adress.

Vart vänder jag mig om jag behöver en reservdel?
Om du fått en felaktig eller trasig vara så ber vi dig att e-posta oss på [email protected]. Vi skickar då ut en ny vara eller reservdel (t.ex. en skruv om det endast är den som felat). Om problemet inte går att åtgärda med reservdel så skickar vi/vår leverantör ut en ersättningsvara.


Ring eller maila oss gärna!
Har ni andra frågor eller föredrar att ställa dem per mail eller i telefon så kontakta oss.
Kundtjänst: 0320 65 50 44, [email protected]

Andra informationslänkar:

Leveransinformation
Handla & Betala
Våra allmänna villkor


Gå tillbaka

      till föregående sida.