Stayhome använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner detta. Läs mer om cookies OK
(0)
Varukorg

Du har inga varor i din varukorg.

Stay Home and Enjoy AB's köpevillkor

Konsumentköplagen (1990:032) och Lag (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal (Distanshandelslagen) innehåller utförliga i allmänhet tvingade regler om dina rättigheter som konsument. Oavsett hur du handlar hos oss är nedanstående köpevillkor komplement till dessa lagar och är de bestämmelser som gäller mellan oss stayhome.se och dig.

1. Köp

1.1 Träffande av avtal
Vid beställning, via Internet, träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta köp i kassan. Orderbekräftelse genereras sedan automatiskt utan manuell översyn. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. uppenbart felaktigt pris eller tryckfel) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering eller anser att produktinformationen är felaktig får du självklart välja att avboka din order utan kostnad. Vi förbehåller oss även rätten att inte genomföra en beställning om t.ex. varan är slut i lager eller vid tekniska problem.

Vid beställning kan avtal endast ingås på svenska. stayhome.se ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande.
Alla varor är stayhome’s egendom tills vi erhållit full betalning. Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök kommer omedelbart att polisanmälas.
Så fort du beställt dina varor hos oss har vi ingått ett avtal och vi har åtagit oss ett uppdrag att leverera just de varor som du köpt.

1.2 Ändring av order
Om din order redan är skickad har vi ingen möjlighet att göra några ändringar eller tillägg. Ändringar och tillägg måste därför göras innan din order skickas från stayhome.se

1.3 Minst orderbelopp
Vi tar mot alla orders och alla orders hos oss är fraktfria.

1.4 Ångerrätt
Enligt Distanshandelslagen har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt. Det innebär att om du köper en vara hos oss via telefon eller Internet, har du möjlighet att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du tagit emot varan.
Som kund betalar du själv eventuell returfrakt, och ångrad produkt ska alltid returneras i väsentligen oförändrat skick samt i originalförpackning med tillhörande emballage. Konsumenten ansvarar för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt.
Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp senast inom 30 dagar.

Företag har inte rätt att returnera en produkt om produktförpackningen har öppnats.

Om du vill returnera något så måste du e-posta oss innan för instruktioner till order@stayhome.se.

[Till början]


2. Priser och betalning

2.1 Pris
I priserna ingår moms samt fri frakt till ombud inom Sverige. För leverans utanför Sverige var vänlig att kontakta oss för prisuppgift. Självklart ordnar vi leveranser utanför Sverige. Efter att beställningen bekräftats kan priserna endast ändras på grund av omständigheter som räknas som force majuare, t.ex. krig, strejk, naturkatastrofer etc.

2.2 Betalsätt
Du kan välja mellan följande betalsätt:

Direktbanksbetalning - för dig som är ansluten till Internetbanken hos SEB, Swedbank, Nordea eller Svenska Handelsbanken. När du väljer att genomföra ett köp slussas du till din Internetbank där du får logga in på vanligt sätt. Pengarna dras sedan direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen.

Kortbetalning (Bank/Kreditkort) - för dig som har VISA eller Mastercard, dock ej kort som är utfärdade av en utländsk bank. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Pengarna reserveras på ditt konto när du lägger ordern och dras från kontot vid leveranstillfället. Vi använder oss av 3D Secure. Det är en global säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering. Det innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Vi samarbetar med Dibs för ovanstående betalningssätt. Dibs uppfyller kraven för PCI-DSS. (Läs mer om Dibs här)

2.3 Återbetalning
Eventuella återbetalningar görs i första hand till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto och i andra hand via avi. Återbetalningen ska ske till dig inom 30 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället.
Du som konsument har också rätt att få tillbaka dina pengar inom 30 dagar om du häver ett normalt köp. Eventuella fraktkostnader ska också återbetalas inom 30 dagar.

[Till början]


3. Leverans villkor

3.1 Fraktpriser
Alla våra leveranser har Fri Frakt i Sverige oavsett ordervärde. Små paket går till paketombud. Större varor som lyktstolpar, sängar och trädgårdsmöbler skickas med hemleverans.

3.2 Leveranstid
Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Detta anges i så fall på respektive artikel, se "Tillgänglighet". Du som konsument har rätt att häva ditt köp utan kostnad om vi inte uppfyller angiven leveranstid för respektive artikel. Vid ev försening kontaktar vi dig för konsultation för att komma överens om hur du vill göra med beställningen.

3.3 Leveranssätt
1. Vid små försändelser använder vi normalt Schenker Privpak, Posten paketombud eller DHL Servicepoint som levererar försändelsen till ombud/utlämningsställen.

2. Större kollin (ex större möbler) skickas med Schenker, Posten eller DHL med hemleverans. Fraktbolaget aviserar via SMS/Telefon före utkörning.
.

3. Avisering sker via SMS, e-post eller brev. Påminnelseavisering sker efter 7 dagar om paket ej är hämtad.

3.4 Hämtningstid.
Outlösta paket returneras från ditt ombud till StayHome efter 14 dagar.
I dessa fall debiteras du som köpare 350 kr för täckning av våra extra kostnader.

3.5 Transportskador/Felexpediering
Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till utlämningsstället eller chauffören samt till vår Kundtjänst, order@stayhome.se. Vi önskar alltid foto på ev transportskador eller reklamationer
För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
Om din produkt visar sig vara skadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att omgående anmäla detta till vår Kundservice via mail kundservice@stayhome.se för att på bästa möjliga sätt hjälpa dig med den uppkomna situationen. För att vi enklast ska kunna reklamera och godkänna en reklamation av en transportskada bör du kontrollera emballaget så fort du tar emot paketet. Om skadan är synlig är det lättast att anmäla detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen till transportbolaget ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till vår Kundtjänst. En produkt som vi har konstaterat är felexpedierad alternativt skadad vid leveranstillfället byter vi ut snarast och kostnadsfritt.

[Till början]


4. Reklamationer och returer

4.1 Felaktig/trasig vara
Om du fått en felaktig eller trasig vara så ber vi dig att e-posta oss på order@stayhome.se. Vi skickar då ut en ny vara eller reservdel (t.ex. en skruv om det endast är den som felat). Om problemet inte går att åtgärda med reservdel så skickar vi ut en retursedel så att transportbolaget kommer och hämtar din retur från ditt hem. Du som konsument ersätts för eventuella kostnader (returfrakt) vid godkänd reklamation.

4.2 Retur
Om du vill returnera något så måste du e-posta oss innan för instruktioner till order@stayhome.se.


4.4 Tvist
Vid ev tvist kommer vi följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

[Till början]



5. Cookies

5.1 Cookies
En cookies (kaka) är en liten textfil som våran och många andra webbplatser sparar på din dator och den krävs för att vår websida skall fungerar och att du skall kunna lägga order.

5.2 Mer information
Läs vår hela information om cookies här eller skicka en fråga till info@stayhome.se.

[Till början]



6. Hantering av personuppgifter

6.1 Personuppgift
Alla de uppgifter du lämnar till oss hanteras mer stor varsamhet. Det sätt vi hanterar information följer Personuppgiftslagen.
Vi begär endast den information som krävs för att kunna hantera din order och dig som kund på bästa sätt.
Informationen hanteras endast av oss och de partners som krävs för att kunna hantera genomföra köp, order och leverans. Exempelvis är det i vårt fall Dibs som hanterar betalningarna, de berörda bankerna och de som hanterar själva leveransen.

Du som kund kan om registrerade uppgifter begära att få:
- ett utdrag av registrerade uppgifter
- era registrerade uppgifter ändrade
- registrerade uppgifter raderade

Vi förbinder oss att inte på något sätt sälja vidare, förmedla eller lämna ut era uppgifter.
När ni anger era uppgifter eller registrerar er som kund och loggar in hos oss används krypterad kommunikation.
6.2 E-post
På samma sätt medverkar vi inte till att skicka skräppost. Som kund till oss får ni mail kring er beställning, betalning eller annat.
Ni kan också få information och nyhetsbrev direkt kopplade till vårt erbjudande och verksamhet.
Vid sådana nyhetsbrev som genereras per automatik kan ni enkelt, utan att behöva logga IN, avboka vidare er via en länk i meddelandet


6.3 Personuppgiftsansvarig
Ansvarig för personuppgifter är företagets VD Johan Söderlöv, kontakta honom gärna för frågor på adress johan.soderlov@stayhome.se.

[Till början]