Stayhome använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Genom att fortsätta använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner detta. Läs mer om cookies OK

Leveransinformation

Fraktpriser

Alla våra leveranser har Fri Frakt i Sverige oavsett ordervärde. Leveranser utomlands offereras.

 

Små paket skickas till paketombud. Du får en SMS avisering när paketet finns framme hos paketombudet.
Större varor som lyktstolpar, sängar och trädgårdsmöbler skickas med hemleverans. Då kontakat fraktbolaget er före leverans.

 

Leveranstid

Normalt skickas din sändning inom 1-4 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Varor som inte finns i lager, utan måste tillverks/beställas från leverantör får en längre leveranstid. Detta anges i så fall på respektive artikel, se "Tillgänglighet".  Du som konsument har rätt att häva ditt köp utan kostnad om vi inte uppfyller angiven leveranstid för respektive artikel. Vid ev försening kontaktar vi dig för konsultation för att komma överens om hur du vill göra med beställningen. OBSERVERA att leverans inom 1-4 dagar är det mål vi arbetar efter men att avvikelser kan förekomma då alla varor skickas från våra leverantörer direkt till dig.

Leveranssätt

Vid små försändelser använder vi normalt Schenker Privpak, Posten paketombud eller DHL Servicepoint som levererar försändelsen till ett paketombud/utlämningsställen (ex ICA, bensinstation) . Ett SMS skickas när varan finns hos ditt paketombud.
Större kollin (ex större möbler) skickas med Schenker, Posten eller DHL med hemleverans. Fraktbolaget aviserar via SMS/Telefon före utkörning. 

Alla produkter skickas direkt från våra leverantörer direkt till dig. 

Hämtnings tid.

Outlösta paket returneras från ombud tillbaka till StayHome.se efter 14 dagar.
I dessa fall debiteras du som köpare 350 kr för täckning av våra extra kostnader för hantering och returfrakt.

Transportskador/Felexpediering/Reklamationer

Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas omgående till utlämningsstället eller chauffören samt till vår kundtjänst, order@stayhome.se. Vi önskar alltid foto på ev transportskador eller reklamationer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Skicka inte tillbaka några varor till oss innan ni mailat och fått en instruktion om din reklamation.

 

För att vi enklast ska kunna reklamera och godkänna en reklamation av en transportskada bör du kontrollera emballaget så fort du tar emot paketet. Om skadan är synlig är det lättast att anmäla detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen till transportbolaget ska kunna hanteras korrekt.

 

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till vår Kundtjänst. En produkt som vi har konstaterat är felexpedierad alternativt skadad vid leveranstillfället byter vi ut snarast och kostnadsfritt.


[Till början]

Kundtjänst:

0320 65 50 44, order@stayhome.se

Andra informationslänkar: