Varukorgen

Du har inga varor i din varukorg.

Telefon: 0320-65 50 44
E-post: kundservice@stayhome.se

Leveransinformation

Fraktpriser

Alla våra leveranser har fri frakt till ombud i Sverige.

Leveranstid

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Varor som inte finns i lager, utan måste beställas från leverantör får en längre leveranstid. Du som konsument har rätt att häva ditt köp utan kostnad om vi inte uppfyller angiven leveranstid för respektive artikel. Vid ev försening kontaktar vi dig för konsultation för att komma överens om hur du vill göra med beställningen.

Leveranssätt

Vid små försändelser använder vi normalt Schenker Privpak eller Posten som levererar försändelsen till ombud/utlämningsställen.

Större kollin (ex större möbler) skickas med Schenker System/direct.
Schenker erbjuder nu privatpersoner att hämta direkt från terminal.
Önskas hemkörning direkt hem till din bostad kostar detta 300 kr extra per sändning. Hemleverans kan fås på dagtid alternativt på kvällstid mellan 17-22 enligt Schenkers turlista (www.dbschenker.com/se).

Avisering sker via SMS, e-post eller brev. Påminnelseavisering sker efter 7 dagar om paket ej är hämtad.

Hämtnings tid.

Outlösta paket returneras från ombud till stayhome.se efter 14 dagar.
I dessa fall debiteras du som köpare 350 kr för täckning av våra extra kostnader.

Transportskador/Felexpediering

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till vår Kundtjänst, order@stayhome.se.
För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
Om din produkt visar sig vara skadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att omgående anmäla detta till vår Kundservice på 0320-65 50 44 för att på bästa möjliga sätt hjälpa dig med den uppkomna situationen. Vi kommer då att reklamera transportskadan till Posten samtidigt som vi omgående levererar en ny försändelse till dig. Vi rekommenderar därför att du anmäler transportskadan inom 1-3 arbetsdagar från att du mottagit försändelsen. För att vi enklast ska kunna reklamera och godkänna en reklamation av en transportskada bör du kontrollera emballaget så fort du tar emot paketet. Om skadan är synlig är det lättast att anmäla detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen till Posten ska kunna hanteras korrekt.
En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till vår Kundtjänst. En produkt som vi har konstaterat är felexpedierad alternativt skadad vid leveranstillfället byter vi ut snarast och kostnadsfritt.

[Till början]

Kundtjänst:

+46 320 65 50 44, order@stayhome.se

Andra informationslänkar: