Leveransinformation

Fraktpriser

Vi på StayHome erbjuder dig Låg fraktkostnad 69:- till paketombud.  Leveranser inom EU offereras på begäran. 

Paket skickas till paketombud. Du får en SMS avisering när paketet finns framme hos paketombudet. Standard är att alla leveranser som uppfyller ombudens villkor för volym och vikt skickas till paketombud om inget annat är överenskommit. Företagsköp till kostar 245:-

 

Vill du som Privatperson ha ditt paket levererad direkt hem så lägger ni till tjänsten Hemleverans som kostar 595:-

Om du som företag önskar ditt paket direkt till ert företag så lägger du till tjänsten Företagsleverans som kostar 295:-.

 

Större varor som vissa skrymmande lyktstolpar, stora tunga möbler/möbelgrupper och skrymmande trädgårdsmöbler skickas med hemleverans utan extra kostnad (69:- frakt gäller i dessa fall). Det som avgör om paketet kan skickas till ombud eller inte är paketombudens villkor för vikt och volym, viktgränsen är 20kg / paket. Ni blir då kontaktade av fraktbolaget före leverans.

 

* Leveranstid

StayHome strävar efter att hålla nere vår miljöpåverkan, vi försöker därför alltid samleverera varorna på samma order om möjligt, detta innebär att om flera varor köps varav vissa har längre leveranstid eller är beställningsvara, så skickas allt samtidigt, önskar du som kund delleverans så meddela oss detta.

 

Normalt skickas din sändning inom 1-3 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Varor som inte finns i lager, utan måste tillverkas/beställas från leverantör får en längre leveranstid. Detta anges i så fall på respektive artikel, se "Tillgänglighet".  Du som konsument har rätt att häva ditt köp utan kostnad om vi inte uppfyller angiven leveranstid. Vid ev försening kontaktar vi dig för konsultation för att komma överens om hur du vill göra med beställningen.

 

Med leveranstid menas när ordern skickas från oss eller någon av våra leverantör, och gäller helgfria vardagar samt räknas från nästkommande vardag. Notera att tillval av Hemleverans kan innebära längre leveranstid då dessa orders hanteras manuellt, och speditörerna har en lite långsammare hantering av dessa tjänster.

 

OBSERVERA att leverans inom 1-3 dagar avser Ombudspaket och är det mål vi arbetar efter men att avvikelser kan förekomma då alla varor skickas från våra leverantörer direkt till dig. Om du har valt att lägga en order på flera varor kan det bli så att dessa levereras i flera sändningar då varorna skickas direkt från våra leverantörer.

 

Detta innebär att om flera varor köps från olika leverantörer/tillverkare, så levereras ordern i separata försändelser. Dessa kan komma att levereras vid olika tidpunkter och till olika paketombud beroende på vilken transportör vår leverantör anlitar för transporten.

 

Leveranssätt

Vid små försändelser under 20kg använder vi normalt Schenker parcel ombud, Posten paketombud eller DHL Servicepoint som levererar försändelsen till ett paketombud/utlämningsställen (ex ICA, bensinstation). Ett SMS skickas när varan finns hos ditt paketombud, samt ev påminnelse via brev. Leverans sker till det närmaste Prioriterade* ombud kopplat till er adress som har ledig hyllplats, detta styrs av speditören och är inget vi kan styra vid bokningen av frakten. Under högsäsong t.ex Jul/BlackFriday kan detta innebära att paketet hamnar hos ett ombud som ligger lite längre bort mot ert ordinarie Prioriterade* ombud. Detta kan även inträffa vid andra tillfällen när ett eller flera ombud har brist på utrymme vid tiden för fraktbokningen. Vilka ombud som finns i er närhet går att läsa om på respektiva speditörs hemsida. *Prioriterade ombud är det ordinarie ombud som är kopplat av speditören till er gatuadress och postnummer.

 

Större varor som vissa skrymmande lyktstolpar, stora tunga möbler/möbelgrupper och skrymmande trädgårdsmöbler skickas med hemleverans utan extra kostnad (69:- frakt gäller i dessa fall). Det som avgör om paketet kan skickas till ombud eller inte är paketombudens villkor för vikt och volym, viktgränsen är 20kg / paket. Hemleveranser tar några dagar längre tid att nå dig som kund.

 

Fraktbolaget aviserar via SMS/Telefon före utkörning. Vissa fraktbolag kan kräva att du ska vara hemma och ta emot ditt gods. Många av våra kunder väljer att skicka varorna till sina arbetsplatser för att slippa att passa en leveranstid hemma. Meddela oss omgående om du önskar en annan leveransadress. När varorna skickas med Hemleveras är det mycket viktigt att du som mottagare finns hemma på aviserad tid, finns ingen på plats när transportören skall leverera godset står du som mottagare för de kostnader som uppstår för bomkörning och transporter, detsamma gäller om du som mottagare nekar leveransen.

 

Alla produkter skickas direkt från våra leverantörer direkt till dig. Vi kan därför inte styra vilket fraktbolag som fraktar era varor. Kontakta oss gärna innan beställning så talar vi om vilket fraktbolag som levererar.

Detta innebär att om flera varor köps från olika leverantörer/tillverkare, så levereras ordern i separata försändelser. Dessa kan komma att levereras vid olika tidpunkter och till olika paketombud beroende på vilken transportör vår leverantör anlitar för transporten.

Hämtnings tid.

Outlösta paket returneras från ombud tillbaka till StayHome.se efter 7-14 dagar beroende på speditör. PostNord tillämpar 7 dagars liggtid.

Du som kund ansvarar för att paketet hämtas ut i tid, i aviseringen via SMS framgår det hur länge paketet ligger kvar hos ombudet innan det returneras som outlöst. 

Hämtas ej paketet ut i tid debiteras du som köpare en avgift på 350 kr att täcka våra extra kostnader för hantering och frakt tur/retur, detta gäller även leveranser som ej utlöses pga ångrat köp samt icke överenskomna/meddelade returer.

När varorna skickas med Hemleveras är det mycket viktigt att du som mottagare finns hemma på aviserad tid, finns ingen på plats när transportören skall leverera godset står du som mottagare för de kostnader som uppstår för bomkörning och transporter, detsamma gäller om du som mottagare nekar leveransen.

 

Transportskador/Felexpediering/Reklamationer

Om emballaget är skadad vid leveranstillfället måste varan inuti omgående synas så den ej är skadad. Är även varan skadad skall detta anmälas omgående till Transportören samt sedan till vår kundtjänst, [email protected]. Vi önskar alltid foto på ev transportskador eller reklamationer. För att skadan skall kunna anmälas gentemot transportören behöver transportskadan anmälas till denne inom 3 arbetsdagar. Kontakta oss sedan med det ärendenummer ni fått från transportören så hjälper vi er med ärendet och ev. omleverans av ny vara.

 OBS: Skicka inte tillbaka några varor till oss innan ni mailat och fått en instruktion om din reklamation.

För att vi skall kunna reklamera och godkänna en reklamation av en transportskada ska du kontrollera emballaget så fort du tar emot paketet. Om skadan är synlig skall detta anmälas omgående direkt till chauffören eller transportören. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen till transportbolaget ska kunna hanteras korrekt. Hämtar du ut din vara hos ett paketombud och du misstänker att den är transportskadad så påpeka detta alltid direkt vid utlämningen så även ombudet noterar detta till fraktbolaget.

En produkt som är felaktigt expedierad skall anmälas snarast möjligt till vår Kundtjänst. En produkt som vi har konstaterat är felexpedierad vid leveranstillfället byter vi ut snarast och kostnadsfritt.


[Till början]

Kundtjänst:

Tel: 0320 65 50 44, [email protected]

Andra informationslänkar:

Handla och betala
Garanti & Ångerrätt
Våra allmänna villkor
Gå tillbaka

      till föregående sida.